Bądź w formie na moto!

person Redline list Forma comment Komentarze: 0 favorite Wyświetlenia: 669

JAK SIĘ ROZRUSZAĆ I ZOSTAĆ W FORMIE PRZED, PODCZAS I PO SEZONIE MOTOCYKLOWYM ?!

 

Dywagacje należałoby zacząć od stwierdzenia nie jak a kiedy. A to, kiedy znaczy jak najszybciej. Im więcej mamy ruchu w życiu tym lepiej. Szczególnie ważne jest to dla osób wykonujących prace siedzące np. przy komputerze. Zobaczcie fajną zależność: 8 godzin pracy przy biurku, a potem 2-3 godziny jazdy motocyklem. Gdzie jest wspólny mianownik? SIEDZENIE. I to przez długi okres czasu...

 

JAK SKUTECZNIE OSŁABIAMY NASZ ORGANIZM

Zaczynając więc rozruch przed sezonem, a według mnie lepiej byłoby to nazwać gimnastyką dla sprawnego ciała, musimy wziąć pod uwagę, że nasze biodra, nogi, brzuch i plecy są obszarami problemowymi. Duża ilość czasu w pozycji siedzącej dewastuje nam dolny odcinek pleców, garbi nam niemiłosiernie piersiowy odcinek kręgosłupa, napina zginacze bioder, osłabia mięśnie stabilizujące kręgosłup, a do tego osłabia najważniejszy mięsień waszego ciała, dosłownie wart milion dolców - POŚLADEK!!! Do tego dołączmy fakt, iż 90% ludzi źle oddycha i mamy gotowy przepis na "fajne" późniejsze życie!

 

SYSTEMATYCZNOŚĆ GŁUPCZE

Warto zastanowić się czy może lepiej zamiast rozruch zrobić z tego codzienną lub prawie codzienną rutynę treningową, w końcu chcemy być sprawni cały czas a nie tylko wtedy, kiedy jest nam potrzebne wskoczyć na motor. Sprawność i dobra kondycja fizyczna odpłaci się w praktycznie każdym aspekcie życia. Nike nie lubi, gdy coś go boli. Nikt nie chce żeby go bolało. Dlatego może warto pozbyć się tego na stałe!


CODZIENNA RUTYNA MOTOCYKLISTY I MOTOCYKLISTKI

Zobacz jakiej potrzebujesz mobilności biodra, aby w ogóle wejść na motocykl. Musisz unieść nogę nad siedziskiem – usiąść. Przy stawaniu podpierać się na stopie, a przy zejściu znów unieść nogę itp. Gdzieś w tym wszystkim idziesz potem w góry, na spacer, na plaże... Fajnie by było chyba robić to kompletnie bez zmęczenia i z gracją. Da się to zrobić, ale najpierw daj coś od siebie, a potem zbieraj owoce swojej pracy.

 

3 RAZY WYSTARCZY

Idealnie byłoby, pokazane na filmie ćwiczenia robić codziennie, ale dopasuj ilość aktywności do siebie. 3 razy w tygodniu będzie super!

Większość z pokazanych poniżej pozycji, ćwiczeń, rozciągnięć itp. nie powinna być bolesna, ale gdyby taki stan rzeczy wystąpił niezwłocznie skontaktuj się z fizjoterapeutą/lekarzem! Jeżeli już borykasz się z problemami zdrowotnymi, zapytaj czy możesz wykonywać te ćwiczenia wymienionych specjalistów!

 

WYSTARCZĄ CHĘCI I KAWAŁEK PODŁOGI

A no dużo i najlepiej jak najwcześniej. Wszystkie przedstawione ćwiczenie można wykonać w domowym zaciszu, biorąc pod uwagę aktualną sytuację to chyba najlepsze rozwiązanie! Trzymam za Was kciuki i zachęcam do systematyczności. Czas start!

Łukasz Gębara

Komentarze

Brak komentarzy!

Zostaw Swój komentarz

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień